Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η σύγχρονη παραχάραξή τους

του Σπύρου Μπαζίνα

Σε  συγχαρητήρια  επιστολή  του προς τον νεοεκλεγέντα γενικό γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. Thorbjørn Jagland, ο  Πατριάρχης  Μόσχας και Πασών των Ρωσιών κ. Κύριλλος εκφράζει την άποψη ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων  δεν  λαμβάνει  υπόψη του τα δικαιώματα των πιστών. Συγκεκριμένα, ο Πατριάρχης Κύριλλος τονίζει ότι «το Δικαστήριο μερικές  φορές χρησιμοποιεί διαφορετικές ερμηνείες των ατομικών δικαιωμάτων, εις βάρος των συλλογικών δικαιωμάτων των παραδοσιακών  θρησκευτικών  οργανώσεων,  που  έχουν ρίζες στην ιστορία και στον πολιτισμό των ευρωπαϊκών λαών». Και καταλήγει: «Είμαστε  πεπεισμένοι  ότι  η  αδιαφορία των ηθικών πτυχών των ανθρώπινων δικαιωμάτων, είναι γεμάτη με την υπονόμευση της αρχής της  ίδιας  της  έννοιας  των δικαιωμάτων και των ελευθεριών, που έχει γίνει ένα από τα επιτεύγματα στη σύγχρονη ιστορία» (βλ.
άρθρο  του  Αιμίλιου  Πολυγένη  με τίτλο «Ο Μόσχας επιπλήττει το Δικαστήριο του Στρασβούργου» της 16.12.09 στο Πρακτορείο
Εκκλησιαστικών Ειδήσεων, Romfea.gr).

Παράλληλα,  στην  ομιλία  του  κατά  την  εκδήλωση  που  διοργάνωσε το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου στην Ένωση  Ανταποκριτών  Ξένου  Τύπου  στις 16.12.09, με αφορμή την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στην  υπόθεση   Lautsi,  πιο γνωστή ως «υπόθεση του εσταυρωμένου», ο… κ. Σταύρος Γιαγκάζογλου,  διδάκτωρ Θεολογίας και Σύμβουλος  του  Παιδαγωγικού  Ινστιτούτου,  σημειώνει  ότι στη γειτονική χώρα βρίσκεται σε εξέλιξη μια σοβαρή συζήτηση για το ζήτημα  αυτό  με το 84% της κοινής γνώμης να τάσσεται κατά της αποκαθήλωσης του εσταυρωμένου. Ο κ. Γιαγκαζογλου τονίζει ότι ακόμα  και διανοούμενοι και μέλη της Ιταλικής Αριστεράς όπως η Αριστερή, μέλος του Κομουνιστικού Κόμματος της Ιταλίας και Εβραία  το  θρήσκευμα,  Νατάλια Γκίζμπουργκ,  ήδη από το 1988, δήλωνε ότι «ο Εσταυρωμένος δεν προκαλεί κανενός είδους θρησκευτική  διάκριση,  αποτελώντας  την  εικόνα  της  Χριστιανικής  επανάστασης, που διακίνησε στην ανθρωπότητα την ιδέα της ισότητας  μεταξύ  των  ανθρώπων,  λέγοντας  ότι  αυτά που ονομάζονται ανθρώπινα δικαιώματα κατά βάση εδράζονται και σε χριστιανικές  αρχές,  ιδέα που απουσίαζε μέχρι τότε από την Φιλοσοφία, καθώς κανείς μέχρι τη διδασκαλία του Χριστού είχε διατυπώσει την  άποψη για τη ισότητα των ανθρώπων» (βλ. άρθρο του Αντώνη Τριανταφύλλου με τίτλο «Αντεγκλήσεις για τα θρησκευτικά σύμβολα»
της 17.12.09 στην Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Amen.gr).

Με  άλλα λόγια, η αποστέρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από κάθε ηθικό (φιλοσοφικό η θρησκευτικό) περιεχόμενο και έρεισμα  οδηγεί  στην παραβίαση και σχετικοποιηση των βασικών ανθρωπίνων ελευθεριών, οδηγεί δηλαδή με βεβαιότητα και ακρίβεια στην  βαρβαρότητα  των  ημερών  μας  όπου  γίνεται  επίκληση  των  ανθρωπίνων δικαιωμάτων κυρίως από εκείνους που κατ’ εξοχή τα  παραβιάζουν με την συγκέντρωση ανεξέλεγκτης εξουσίας και προκλητικού πλούτου σε λίγα χέρια ώστε να μπορούν να εξαγοράσουν  συνειδήσεις και να επιτύχουν την διχοτόμηση και την αποδόμηση κρατών και κοινωνιών. Οδηγεί επίσης στην ελαχιστοποίηση των  ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ώστε να μην περιλαμβάνουν τα δικαιώματα για μια  αξιοπρεπή διαβίωση (κατώτατο μισθό και σύνταξη),  αλλά   ούτε  για  στοιχειώδη  εργασία,  παιδεία,  κοινωνική  ασφάλιση  και προστασία του περιβάλλοντος. Έτσι, η εποχή των  περίφημων  ανθρωπίνων  δικαιωμάτων  έχει  γίνει  η  πιο  απάνθρωπη  εποχή  της ιστορίας με την πείνα και τις αρρώστιες να  μαστίζουν  εκατομμύρια  ανθρώπων, την έλλειψη σεβασμού στην ζωή και στο περιβάλλον, τον πόλεμο, το οργανωμένο έγκλημα και  την διαφθορά. Για τα θρησκευτικά δε σύμβολα, που στην Ελλάδα αλλά και άλλες χώρες είναι ταυτόχρονα και εθνικά, τίθεται το  εξής  ερώτημα:   αν απομακρύνουμε τον Σταυρό από τις δημόσιες αίθουσες, πως θα τον απομακρύνουμε από την σημαία μας χωρίς  να παραχαράξουμε την ιστορία μας και να αρνηθούμε τις αξίες της αγάπης και της αυτοθυσίας που ο Σταυρός συμβολίζει, κι αν
το κάνουμε αυτό, τι μέλλον περιμένουμε να έχουμε εμείς και τα παιδιά μας;

Πηγή: Ζωηφόρος

Αρέσει σε %d bloggers: