Τις πτωχές τις έχουμε βγάλει έξω απ’ τα ρούχα τους

Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Νικολάου

Με το θέμα της αμφιέσεως, δηλαδή του ντυσίματος ανδρών και γυναικών δεν θα έπρεπε να ασχοληθούμε, εάν δεν αφορούσε στην πνευματική ζωή των ιδίων και εκείνων που έρχονται σε επικοινωνία μαζί τους. Ο τρόπος της αμφιέσεως δεν εκφράζει πάντοτε την εσωτερική κατάσταση της ψυχής. Μερικές γυναίκες με προκλητική και εξεζητημένη αμφίεση κρύπτουν μέσα τους μια απλή και καλοπροαίρετη ψυχή. Δεν είναι όμως ωραίο και από πλευράς ηθικής και από πλευράς καλαισθητικής να βλέπεις ημίγυμνες γυναίκες να μετέχουν σε κοινωνικές εκδηλώσεις και το ασεβέστερο να συμμετέχουν σε εκκλησιαστικές εορτές και μυστήρια.
Είμαι βέβαιος, ότι δεν έχουν κακή προαίρεση, ούτε θέλουν να σκανδαλίσουν. Σύρονται από τη μόδα και προσπαθοϋν να φανούν απελευθερωμένες από τους ηθικισμούς και τον συντηριτισμό της παλαιάς εποχής. Αμαρτάνουν όμως, γιατί ασεβούν κατά της ιερότητος του χώρου της Εκκλησίας και σκανδαλίζουν πολλούς μέσα στον οίκο του Θεού.
Το σώμα πρέπει να φέρει σεμνή ενδυμασία, ούτε παλαιομοδίτικη, ούτε προκλητική. Οι γυναίκες πρέπει να στολίζουν τον εαυτό τους με αίσθημα εντροπής και σωφροσύνης, όπως υπαγορεύει και ο θείος Απόστολος Παύλος: «Οι γυναίκες να προσεύχονται με κόσμια αμφίεση. Να στολίζουν τον εαυτό τους με σεμνότητα και σωφροσύνη και όχι με περίτεχνες κομμώσεις και χρυσά κοσμήματα ή μαργαριτάρια ή πολυτελη ενδύματα. Αντίθετα να στολίζονται με ότι ταιριάζει σε γυναίκες που λένε, ότι σέβονται το Θεό, δηλαδή με καλά έργα. (Α’ Τιμοθ. 2,9-10).
Οι άκρότητες στην άμφίεση αμβλύνουν σιγά-σιγά το ηθικό αισθητήριο και παρασύρουν την ψυχή στην αναίδεια, συνέπεια της οποίας είναι η αχαλίνωτη γενετήσια ακολασία. Η γύμνωση εμφανίζεται σε λαούς απολίτιστους. Έτσι στην αρχαία Ελλάδα επεκράτησε η γυμνότητα των αγαλμάτων μετά την πτώση του πολιτσμού. Όπου υπάρχει πολιτισμός, εκεί υπάρχει μέτρο, αιδώς και αξιοπρέπεια. Δεν είχε άδικο ο Σωκράτης που έλεγε, ότι όποιος δεν σέβεβαι την αιδώ πρέπει να τιμωρείται με την μεγαλύτερη ποινή, διότι θεωρείται ασθένεια της πόλεως. Το σώμα είναι ναός του Θεού και έχει ιερότητα. Ας είναι σεμνό κατοικητήριο του Θεού, ναός πάγκαλος και κατακοσμημένος με πνευματικά στολίδια θείων χαρισμάτων και αρετών. Αυτά τα κοσμήματα γοητεύουν και προκαλοϋν τον θαυμασμό. Η προκλητική αμφίεση αναμοχλεύει τα ένστικτα και βρωμίζει τις ψυχές μέσα σε χώρο ιερό.
Οι εκπτώσεις στα πνευματικά θέματα πρέπει να σταματήσουν. Εάν μετατρέψουμε την Εκκλησία σε κόσμο, τί θα απομείνει; Μή σκανδαλίζετε τους αδυνάτους και μή προκαλείτε τους ευσεβείς. Η σαρκολατρεία μολύνει και ζημιώνει τον άνθρωπο, καταστρέφει και εξαφανίζει λαούς και πολιτισμούς, σκάβει και ξεριζώνει την ψυχική και σωματική υγεία, αναστατώνει και διαλύει σπίτια και συζυγίες.


Πηγή:
Πνευματικοί προβληματισμοί για την μόδα και την αμφίεση, «Στώμε καλώς. Στώμεν μετά φόβου Θεού», Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Νικολάου

εμείς αντιγράφουμε από:
Τριμηνιαίο περιοδικό ενημέρωσης και πνευματικής οικοδομής της Θρησκευτικής Υπηρεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας «Ορθόδοξα Αστυνομικά Μηνύματα», Τεύχος 40, Απρίλιος-Μάϊος-Ιούνιος 2009

Αρέσει σε %d bloggers: