Μείωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατά 70% και μονίμων κατά 50% !!!

VatopaidiFriend: Έτσι μπράβο! Να μείνουν τα παιδιά μας χωρίς Θεό, και τώρα να μείνουν και χωρίς γράμματα!!! Και εννοείται ότι θα μείνουν οι δάσκαλοι χωρίς δουλειά, άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και με οικογένειες να ταϊσουν… Το δε φαγοπότι των «εθνοσωτήρων» καλά κρατεί… Πάρτε μια γεύση από τη ΝΕΑ ΤΑΞΗ. Ο Θεός να βάλει το χέρι Του, που αργά ή γρήγορα θα το βάλει, και τότε…

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010

Μείωση του αριθμού των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κατά 70% και μονίμων κατά 50% για το σχολικό έτος 2010-11 προβλέπει το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομικών.

Oι πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας που αφορούν αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης, αλλά κυρίως η μείωση κατά περίπου 70% των προσλήψεων αναπληρωτών και κατά 50% των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος που προβλέπει το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης (ΠΣΑ) έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις μεταξύ των 70.000 αδιόριστων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και ωρομισθίων που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους προσλήψεων του υπουργείου Παιδείας.

Τρία σημεία- κλειδιά

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα προσλήψεων συνοψίζονται σε τρία σημεία- κλειδιά, όπως προκύπτει από το κείμενο που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση:

1 Η πρόσληψη θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ, όπου για κάθε εκπαιδευτικό που επιτυγχάνει στον διαγωνισμό θα προσμετράται για τον διορισμό του και η προϋπηρεσία του.

2 Οι πίνακες προσλήψεων εκπαιδευτικών θα σταματήσουν να τροφοδοτούνται με νέες προϋπηρεσίες μετά τον Ιούλιο του 2010.

3 Οι προσλήψεις θα γίνονται από το υπουργείο Παιδείας, αλλά με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού. Η πρόσληψη, δηλαδή, θα γίνεται σε επίπεδο αρμόδιας Διεύθυνσης ή περιοχής αυτής ή σχολείου.

Η δημοσιοποίηση του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης αποκάλυψε τη δραστική μείωση των μόνιμων διορισμών αλλά και την εξαφάνιση, το επόμενο σχολικό έτος, από το εκπαιδευτικό τοπίο χιλιάδων εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο ως αναπληρωτές. Οι αριθμοί

Η νέα αυτή πραγματικότητα παρουσιάζεται με αριθμούς στους συνοδευτικούς πίνακες του επικαιροποιημένου Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομικών όπου αναφέρεται ότι για το 2010 θα προσληφθούν «7.000 έως 8.000 λιγότεροι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί». Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε χρόνο προσλαμβάνονται κατά μέσο όρο 10.000-11.000 αναπληρωτές στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γίνεται κατανοητό ότι η περικοπή στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου των εκπαιδευτικών θα ξεπεράσει το 70%.

Ερωτήματα προκαλεί η αναφορά και για τον αριθμό των μονίμων εκπαιδευτικών. Στο ΠΣΑ αναφέρεται ότι το 2010 θα διοριστούν 3.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Ωστόσο ως γνωστόν η υποχρέωση του υπουργείου Παιδείας που απορρέει από το θεσμοθετημένο πλαίσιο (πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ, κατηγορία 40%, 24μηνο, 30μηνο, πολύτεκνοι, ΕΙΔΑΧ) είναι να διορίσει τη σχολική χρονιά 2010-2011 περίπου 6.000 δασκάλους και καθηγητές, όσοι πάνω κάτω διορίστηκαν και τη χρονιά 2009-2010. Όλα αυτά σημαίνουν ότι θα έχουμε πρωτοφανή μείωση του αριθμού των διορισμών και των προσλήψεων εκπαιδευτικών τα επόμενα χρόνια. Να το πούμε με μεγαλύτερη σαφήνεια: αν το υπουργείο Παιδείας το επόμενο χρονικό διάστημα καταφέρει να «σβήσει» τους πίνακες (40%, 24μηνο, 30μηνο κ.λπ.), τότε η προκήρυξη του ΑΣΕΠ το καλοκαίρι του 2010 με π.χ. 5.000 προσφερόμενες θέσεις για τη διετία 2011-13, ουσιαστικά θα έχει μειώσει τους μόνιμους διορισμούς σε ποσοστό περίπου 50%! Και αυτό διότι μέχρι σήμερα κάθε φορά που προκηρύσσονταν 10 θέσεις με το ΑΣΕΠ, διορίζονταν άλλοι περίπου 10-11 και από τους διάφορους πίνακες προϋπηρεσίας.

ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ τα κενά των εκπαιδευτικών;

Προφανώς με αύξηση του αριθμού των ωρομισθίων (των εκπαιδευτικών των 300 ευρώ μηνιαίως) και όχι μόνο. Πρέπει να περιμένει κανείς ότι το υπουργείο θα κόψει από παντού (από εκπαιδευτικές άδειες μέχρι αποσπάσεις παντός τύπου). Βεβαίως το να αποσπώνται κάθε χρόνο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί σε υπηρεσίες που δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση από τον εκάστοτε υπουργό Παιδείας (συνήθως στα πλαίσια ρουσφετιού και ανάπτυξης πελατειακών σχέσεων) αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό από τη μαχόμενη εκπαίδευση. Ωστόσο προφανώς το υπουργείο υπολογίζει για την κάλυψη των κενών κυρίως στα παρακάτω: α. στη μετάταξη υπαλλήλων άλλων φορέων (π.χ. της Ολυμπιακής) στο υπουργείο Παιδείας σε διοικητικές θέσεις β. στη συγχώνευση σχολείων ή τμημάτων γ. στην ολοκληρωτική ελαστικοποίηση των εκπαιδευτικών.

Χρήστος Κάτσικας

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Αρέσει σε %d bloggers: