Γεμάτα από ξένους τα ξενοδοχεία στην προ του Αγίου Όρους Χαλκιδική

Η μεγάλη πυρκαγιά στα όρια του Άθω, δεν «έδιωξε» τους τουρίστες, ενώ ο μειωμένος αριθμός των Ελλήνων τουριστών, καλύφθηκε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό

της Άννης Καρολίδου

Μία «πάρα πολύ καλή σεζόν» είναι η φετινή, για τον τουρισμό στην Προ του Άθω περιοχή της Χαλκιδικής. Η μεγάλη πυρκαγιά στα όρια του Άθω, δεν «έδιωξε» τους τουρίστες, ενώ ο μειωμένος αριθμός των Ελλήνων τουριστών, καλύφθηκε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση στον εισερχόμενο τουρισμό.

Όταν σε άλλες τουριστικές περιοχές της χώρας η μείωση της κίνησης καταγράφει πτώση από 20% έως και 50%, στην Προ του Άθω Χαλκιδική, ο εισερχόμενος συμβολαιακός τουρισμός δίνει πληρότητες 100% στα καταλύματα και θεωρείται βέβαιο, πως στο τέλος Αυγούστου, το καλοκαιρινό τρίμηνο θα εμφανίσει θετικά πρόσημα σε σχέση με πέρυσι, παρά τη μείωση στους αριθμούς των Ελλήνων τουριστών.

Η περιοχή δρέπει τους καρπούς από μία εξαιρετικά συστηματική, αδιάκοπη, προσπάθεια προβολής από τον Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης Προ του Άθω, που δεν έχει αφήσει κλαδική έκθεση και θεματικές διοργανώσεις, από γωνιά σε γωνιά της Ευρώπης, να μη προβάλλει την περιοχή.

«Η Χαλκιδική και ειδικά η περιοχή μας ήταν ουσιαστικά άγνωστη στη διεθνή τουριστική αγορά. Έχουμε λοιπόν οργανώσει ένα πρόγραμμα προβολής της Προ του Άθω περιοχής, της παραθαλάσσιας ζώνης αλλά και της ορεινής, παράλληλα με ειδικές θεματικές διοργανώσεις, είτε αυτές αφορούν προσκυνηματικές και ιστορικές περιηγήσεις, χειμερινές δραστηριότητες, τη σύγχρονη παραγωγή βιολογικών προϊόντων και κρασιών με ταυτότητα, εκτός αλλά και εκτός του Αγίου Όρους», εξηγεί στη Voria.gr η συντονίστρια του προγράμματος Μαρία Πάππα.

Οι προσπάθειες του Οργανισμού και των επιχειρηματιών και επαγγελματιών που τον στηρίζουν, έχουν αρχίσει και αποδίδουν. Φέτος, στους πολλούς Ρώσους και Βαλκάνιους τουρίστες, προστέθηκαν αρκετοί Γερμανοί και Γάλλοι, ενώ άνοιξε για την περιοχή η αγορά της Ιταλίας, με αρκετούς επισκέπτες, όπως και της Ολλανδίας.

«Έχουμε υπογράψει συμβόλαια συνεργασίας με μεγάλο τουριστικό γραφείο του Πέργκαμο και στις επόμενες ημέρες υπογράφουμε με γραφείο του Μιλάνο. Μέσα στο Σεπτέμβριο, υπογράφουμε και με έναν ολλανδικό τουριστικό οργανισμό», προσθέτει η κα. Πάππα, η οποία αναφέρει ότι ο Οργανισμός, σε ετήσια βάση και στο πλαίσιο ενός τακτικού follow up, έρχεται σε επαφή με περίπου 1.000 τουριστικά γραφεία σε όλη την Ευρώπη.

Επιδίωξη του Οργανισμού είναι,να εξασφαλίσει συνεχή και μεγάλη ροή επισκεπτών, παρότι υπάρχει η πρόσθετη δυσκολία που αφορά στις μειωμένες αεροπορικές συνδέσεις προς και από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Ο Οργανισμός προσπαθεί να βρει τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος, όπως στην περίπτωση της Ολλανδίας, όπου μέσω μεγάλου τουριστικού γραφείου βρίσκεται σε συζητήσεις με αερομεταφορέα, συγκεκριμένα με την Transavia, που πραγματοποιεί πτήσεις προς την Καβάλα.

Ο Οργανισμός, όλο και προσθέτει νέες διοργανώσεις, εκδηλώσεις, προσφορές, για να προσεγγίσει το στόχο που είναι η συνεχής και μεγάλη ροή επισκεπτών, αξιοποιώντας παράλληλα το μεγάλο πόλο προσέλκυσης επισκεπτών που λέγεται Άγιο Όρος. Έτσι, στο Mount Athos Area Gourmet, το γνωστό φεστιβάλ γαστρονομίας, προστίθενται τα «Αριστοτέλεια», οι γιορτές των Απόκρεω και οι τοπικές πανηγύρεις, όπως και ένα νέο πρόγραμμα για τους Άνω των 55 ετών, το οποίο εγκαινιάζεται από φέτος, αρχίζει την 1η Οκτωβρίου και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Απριλίου 2013, με σκοπό να προσελκύσει Έλληνες και ξένους που ενδιαφέρονται περισσότερο για οικογενειακού χαρακτήρα τουρισμό, θρησκευτικό, προσκυνηματικό, περιηγητικό.

Πηγή: Voria.gr

Αρέσει σε %d bloggers: