Παρέμβαση του Μητροπολίτη για να μην κόβεται το ρεύμα

rodouΝα εξαντλήσει την κοινωνική της ευαισθησία, ζητά από την ΔΕΗ, ο μητροπολίτης Ρόδου κ. Κύριλλος, τονίζοντας ότι υπάρχει σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα με τους ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.

Για το θέμα αυτό, στις αρχές του Μαρτίου, ο μητροπολίτης Ρόδου, μαζί με την αντιδήμαρχο κ. Λίτσα Κρεμαστινού-Ροδίτη, πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στον διευθυντή της ΔΕΗ στη Ρόδο, ζητώντας να μην διακόπτεται το ρεύμα από νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Στο πλαίσιο της ενέργειας αυτής, ο μητροπολίτης Ρόδου μαζί με τον δήμαρχο έστειλαν επιστολή στην διοίκηση της ΔΕΗ ζητώντας να δουν το θέμα με περισσότερη κοινωνική ευαισθησία.

Στην επιστολή αυτή ανέφεραν τα εξής:

«Αφορμή για την παρούσα επιστολή μας αποτελούν οι καθημερινές επισκέψεις στα γραφεία μας απεγνωσμένων κατοίκων της Ρόδου, οι οποίοι καταθέτουν το πρόβλημά τους και ζητούν οικονομική ενίσχυση για να αποπληρώσουν το λογαριασμό της ΔΕΗ ή να προβούν σε διακανονισμό του χρέους τους.

Εμείς γνωρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους, κατανοούμε το πρόβλημά τους, είμαστε βέβαιοι για την ειλικρίνειά τους και προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε, όπως κάναμε μέχρι σήμερα σε αυτές τις περιπτώσεις.

Ο αριθμός τους όμως τελευταία αυξήθηκε και αδυνατούμε να ανταποκριθούμε στα αιτήματά τους. Ο διακανονισμός που γίνεται από τις τοπικές αρμόδιες υπηρεσίες σας δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην πραγματικότητα, αφού και πάλι το ποσό που απαιτείται είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Το πρόβλημα και η απόγνωση αυτών των ανθρώπων δεν μπορούν να μας αφήσουν αδιάφορους. Ιδιαίτερα όταν γνωρίζουμε ότι χειμάζονται από την ανέργεια, ότι στα σπίτια τους υπάρχουν προβλήματα υγείας, ότι έχουν μωρά παιδιά ή παιδιά που πρέπει να διαβάσουν για το σχολείο τους, ότι δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε το καθημερινό φαγητό αλλά καταφεύγουν στα συσσίτια του δήμου και της Εκκλησίας ή στα κοινωνικά παντοπωλεία για κάποια ποσότητα τροφίμων.

Οι οικονομικές δυνατότητές μας είναι περιορισμένες. Θέλουμε αλλά δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στο σύνολο των προβλημάτων. Αγωνιούμε καθημερινά γι’ αυτούς τους ανθρώπους.

Σας καταθέτουμε την αγωνία μας και παρακαλούμε να την κάνετε δική σας. Πίσω από τους ψυχρούς αριθμούς των οφειλομένων και ληξιπρόθεσμων λογαριασμών υπάρχει ο άνθρωπος, η οικογένεια, ένα ή πολλά προβλήματα.

Γι’ αυτό παρακαλούμε τη διοίκησή σας να δει το πρόβλημα με ευαισθησία. Να μελετήσει κοινωνικά κριτήρια αντιμετωπίσεως της καταστάσεως και να μειώσει το ποσό των δόσεων σε περιπτώσεις διακανονισμών σε εξορθολογισμένο επίπεδο που να ευνοεί την σταδιακή αποπληρωμή των οφειλομένων.

Να μην προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδοτήσεως σε βάρος της αξιοπρέπειας ανθρώπων που θέλουν αλλά δεν μπορούν να αποπληρώσουν την οφειλή τους.

Πιστεύουμε ότι η εύρεση και αξιοποίηση λύσεων με γνώμονα την αξία του ανθρωπίνου προσώπου θα ανακουφίσουν μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και θα αποβούν ωφέλιμες και για την επιχείρησή σας. Γι’ αυτό σας παρακαλούμε να αντιμετωπίσετε θετικά την παρέμβασή μας.

Με τιμή
Ο μητροπολίτης Ρόδου
Κύριλλος
ο δήμαρχος Ρόδου
Ευστάθιος Κουσουρνάς».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΗ

Στην απάντησή της η ΔΕΗ υποστηρίζει ότι κάνει ό,τι μπορεί με διακανονισμούς κ.λπ. Ειδικότερα αναφέρει τα εξής:

«Σε απάντηση της ως άνω επιστολής, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα εξής:

Η ΔΕΗ εδώ και χρόνια έχει αποδείξει στην πράξη την κοινωνική της ευαισθησία για την υποστήριξη των πελατών της -οικιακών και επιχειρήσεων- που αντιμετωπίζουν προβλήματα στην εξόφληση των λογαριασμών τους και πιο συγκεκριμένα:

• Κατά τους χειμερινούς και τους καλοκαιρινούς μήνες δεν γίνεται διακοπή ρεύματος σε ηλικιωμένους άνω των 70 ετών, σε πελάτες με Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και γενικότερα σε ομάδες που έχουν οποιαδήποτε είδους εξάρτηση από μηχανικά μέσα.

• Σε περιόδους που επικρατούν ακραίες κλιματικές συνθήκες (βαρυχειμωνιά κ.λπ.) ή κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων ή του Πάσχα ουδεμία εντολή διακοπής ρεύματος πραγματοποιείται, για το σύνολο των πελατών της ΔΕΗ που έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς.

• Η επιχείρηση έχει προδιαγράψει και καθορίσει το πλαίσιο που διέπει τους διακανονισμούς ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος, το οποίο προβλέπει ιδιαίτερα ελαστική αντιμετώπιση των ατόμων που εντάσσονται σε ευπαθείς ομάδες.

• Η ΔΕΗ αντιλαμβανόμενη πλήρως τις μεγάλες οικονομικές δυσκολίες νοικοκυριών και επιχειρήσεων εφαρμόζει, για εκείνους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, μια πολιτική διευκολύνσεων μέσω διακανονισμών, οι οποίοι κατά το 2011 ξεπέρασαν τις 400.000 ενώ κατά το 2012 εκτιμάται ότι ανήλθαν σε περισσότερους από 700.000.

• Πέραν των ανωτέρω, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΔΕΗ είναι σε διαρκή επικοινωνία και συνεργασία με κοινωνικούς φορείς για την επίλυση σοβαρών κοινωνικών προβλημάτων, όποτε αυτά παρουσιάζονται.

Επιπρόσθετα, η ΔΕΗ κατανοώντας πλήρως τις συνεχιζόμενες οικονομικές δυσκολίες των συμπολιτών μας έχει ήδη δρομολογήσει τις αναγκαίες ενέργειες αναθεώρησης του πλαισίου που διέπει τους διακανονισμούς, με στόχο την περαιτέρω διευκόλυνση των ασθενέστερων οικονομικά ομάδων, με παράλληλη προσαρμογή στις εκάστοτε απαιτήσεις του ρυθμιστικού πλαισίου.

Επιπλέον των ως άνω πρωτοβουλιών της ΔΕΗ, αναφέρουμε ότι το θέμα της ευνοϊκής αντιμετώπισης ευπαθών ομάδων πληθυσμού αποτελεί κατά κύριο λόγο αρμοδιότητα της Πολιτείας.

Σημειώνεται ότι, οι ανωτέρω κοινωνικές πολιτικές πραγματοποιούνται από τη ΔΕΗ – Ανώνυμη Εταιρεία εισηγμένη σε χρηματιστήρια της Ελλάδας και του εξωτερικού- παράλληλα με την επιχειρηματική στρατηγική και τιμολογιακή πολιτική της, με στόχο την προάσπιση των συμφερόντων της εταιρείας και συνακόλουθα τη διαφύλαξη των έννομων συμφερόντων τόσο των πελατών της, όσο και των μετόχων της.

Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω ότι Διοίκηση και Στελέχη της Επιχείρησης, λαμβάνοντας υπόψη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, διαχειριζόμαστε το θέμα της ρύθμισης των οφειλών των πελατών μας με υψηλό αίσθημα ευθύνης, χρησιμοποιώντας όλα τα νόμιμα μέσα με γνώμονα την προάσπιση των συμφερόντων της ΔΕΗ και των μετόχων της.

Κ. Κουλόπουλος
Διευθυντής Κλάδου Νησιών».

Πηγή: romfea.gr 

Αρέσει σε %d bloggers: